In English below.
Oletko kyllästynyt tylsiin kuviin paidoissa ja ankeisiin väreihin? Ei hätää, sillä:
Mitä? Paitojen kuviointia väreillä.
Missä? Kololla.
Milloin? 17.11.2014 klo 16 alkaen (saa tulla myöhässäkin). Eli ennen syyskokousta.
Tarkoituksena siis painaa omiin paitoihin mitä ikinä haluaakaan. Mukaasi tarvitset siis paidan ja mahdollisesti tarvitsemasi sapluunamateriaalit (paperia siis kyllä löytyy, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun joku haluaa hifistellä…. 😉 ). Luonnollisesti kaikki ovat tervetulleita!
Koska edellisellä yrityskerralla väkeä ei saapunut riittävästi paikalle, uusitaan yritys. Eli kokoonnutaan Kololla neljältä, jonka jälkeen siirrytään kohti tervauspaikkaa. Ruokaa on, ja saunastakin on ollut puhetta – eli pyyhe mukaan.
Since few people came to the last attempt, we’ll try again. So lets meet at Kolo at 16, and from there we’ll head to the actual place where the tarring will take place. There will be some food, and sauna has been mentioned. So remember to bring a towel.
Lisätietoja / For more information contact Ameli (050 498 8818)
-Yntti
http://tuisku.pohjanmaa.partio.fi
In english below.
Pohjanmaan Partiolaisten ensimmäinen talvileiri järjestetään pääsiäisenä 2015 Maijanlammella Taivalkoskella. Paikalle odotetaan satoja partiolaisia ja nyt olisikin oiva mahdollisuus hieman parantaa SOOPAn imagoa piiritasolla 😉 Kyseessä on kohtalaisen lyhyt leiri, joka harmillisesti tullee sijoittumaan Pääsiäisvaelluksen kanssa päällekkäin. Mutta jos et halua vaeltamaan, tässä olisi jotakin korvaavaa tekemistä! Ilmoittautuminen päättyy 15.12.2014, jolloin kaikkien leirille lähtevien täytyy palauttaa paperinen ilmoittautumislomake oman lippukuntansa yhteyshenkilölle (käytännössä Yntti). Leirimaksu on 85 euroa partiolaisilta ja 95 euroa ei-partiolaisilta sekä kv-vierailta. Maksu suoritetaan SOOPAn tilille, josta maksut ohjataan kootusti eteenpäin. Rakennusleiri on 1.-2.4.2015 ja leiri puretaan 6.-7.4.2015.
Lisätietoja Yntiltä (yrjola _ antti (at) hotmail piste com).
”Ostrobothnia District Guides and Scouts welcome international scouts and guides on Tuisku 2015 winter camp to experience and enjoy the snowy and sunny(?) Finnish winter at its best. The camp will take place on April 3-6, 2015 at Maijanlampi, Taivalkoski, Finland.” (From the official website.) The timing happens to coincide with the Easter Hike, so this mainly concerns those who aren’t going to the hike. But if you’re interested, let me (Yntti) know! Registration ends at 15.12., by which time you’re supposed to have brought the registration paper to me. The price for the camp is 95 euros for international scouts. The payment is done to SOOPAs bank account.
I think I left out almost everything interesting, so if you have any questions, please don’t hesitate to ask.
-Yntti (yrjola _ antti (at) hotmail dot com)
Kokous pidetään 10.12. klo 17 Aulakahvilassa Oulun yliopistolla.
Kokouksessa vaellusryhmät suunnittelevat reittinsä, jaetaan alueen kartat ja pohditaan hieman turvallisuuskysymyksiä. Myös varusteista voi kysellä.
The meeting will be held on 10.12. at 17:00 in the Aulakahvila at the University of Oulu.
In the meeting the maps will be given to the hiking groups which will plan their routes and consider some safety issues. You can also ask questions about gear.
-Yntti
Koloilta suurin piirtein neljästä eteenpäin, paikalle saa ilmestyä silloin kuin huvittaa 🙂 Luvassa lautapelejä ym. mieleen tulevaa. Myös jotakin pientä syötävää, kuten on tapana.
Kolo evening starts roughly around 4PM, but you’re of course welcome to appear whenever you want to. We have some board games and such to pass the time with. I’m also going to bring something little to eat, as usual.
Tervetuloa / Welcome
-Yntti
Syyskokous Yliopistokatu 40:n kerhohuoneella 18:00 alkaen. Tervetuloa! (Tarina kertoo että varsinaista kokousta ennenkin 16:00 alkaen olisi Kololla jotakin ohjelmaa..)
Autumn meeting at the Yliopistokatu 40 club room 18:00–> (There are some wild rumours about there being something to do before the meeting at around 16:00+ at Kolo..) Welcome!
Perinteinen tutustumis/infotapahtuma, jossa kerrotaan joitakin näkökulmia siitä mitä SOOPA on. Tarjolla pientä purtavaa.
Tervetuloa!