SOOPAn logoSOOPA ry, Oulun yliopiston partiolippukunta

By

Paidanpainamista / Shirt printing at Kolo

In English below.

Oletko kyllästynyt tylsiin kuviin paidoissa ja ankeisiin väreihin? Ei hätää, sillä:

Mitä? Paitojen kuviointia väreillä.
Missä? Kololla.
Milloin? 17.11.2014 klo 16 alkaen (saa tulla myöhässäkin). Eli ennen syyskokousta.

Tarkoituksena siis painaa omiin paitoihin mitä ikinä haluaakaan. Mukaasi tarvitset siis paidan ja mahdollisesti tarvitsemasi sapluunamateriaalit (paperia siis kyllä löytyy, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun joku haluaa hifistellä…. 😉  ). Luonnollisesti kaikki ovat tervetulleita!

Are you bored with the dull pictures and the depressing colours in your shirts?
No worries, because on Monday 17.11. you can come to Kolo and make your shirts and whatnot as colourful as you like! We have the autumn meeting starting at around 18, so we need to print the shirts before that – starting around 16-17 would be fine :p
So you’ll need to take your own shirt/whatever with you and come to Kolo at the right time. Doesn’t sound hard, does it? Naturally, everyone’s welcome.
-Yntti

By

Suksien tervaus / Ski tarring

Koska edellisellä yrityskerralla väkeä ei saapunut riittävästi paikalle, uusitaan yritys. Eli kokoonnutaan Kololla neljältä, jonka jälkeen siirrytään kohti tervauspaikkaa. Ruokaa on, ja saunastakin on ollut puhetta – eli pyyhe mukaan.

 

Since few people came to the last attempt, we’ll try again. So lets meet at Kolo at 16, and from there we’ll head to the actual place where the tarring will take place. There will be some food, and sauna has been mentioned. So remember to bring a towel.

 

Lisätietoja / For more information contact Ameli (050 498 8818)

-Yntti

By

Tuisku 2015

http://tuisku.pohjanmaa.partio.fi

 

In english below.

Pohjanmaan Partiolaisten ensimmäinen talvileiri järjestetään pääsiäisenä 2015 Maijanlammella Taivalkoskella. Paikalle odotetaan satoja partiolaisia ja nyt olisikin oiva mahdollisuus hieman parantaa SOOPAn imagoa piiritasolla 😉 Kyseessä on kohtalaisen lyhyt leiri, joka harmillisesti tullee sijoittumaan Pääsiäisvaelluksen kanssa päällekkäin. Mutta jos et halua vaeltamaan, tässä olisi jotakin korvaavaa tekemistä! Ilmoittautuminen päättyy 15.12.2014, jolloin kaikkien leirille lähtevien täytyy palauttaa paperinen ilmoittautumislomake oman lippukuntansa yhteyshenkilölle (käytännössä Yntti). Leirimaksu on 85 euroa partiolaisilta ja 95 euroa ei-partiolaisilta sekä kv-vierailta. Maksu suoritetaan SOOPAn tilille, josta maksut ohjataan kootusti eteenpäin. Rakennusleiri on 1.-2.4.2015 ja leiri puretaan 6.-7.4.2015.

Lisätietoja Yntiltä (yrjola _ antti (at) hotmail piste com).

 

”Ostrobothnia District Guides and Scouts welcome international scouts and guides on Tuisku 2015 winter camp to experience and enjoy the snowy and sunny(?) Finnish winter at its best. The camp will take place on April 3-6, 2015 at Maijanlampi, Taivalkoski, Finland.” (From the official website.) The timing happens to coincide with the Easter Hike, so this mainly concerns those who aren’t going to the hike. But if you’re interested, let me (Yntti) know! Registration ends at 15.12., by which time you’re supposed to have brought the registration paper to me. The price for the camp is 95 euros for international scouts. The payment is done to SOOPAs bank account.

I think I left out almost everything interesting, so if you have any questions, please don’t hesitate to ask.

-Yntti (yrjola _ antti (at) hotmail dot com)

By

Lauluilta / Singing event

Heipä hei!
Joulu lähestyy, illat pimenevät entisestään ja lämpötilakin laskee hiljalleen (ehkäpä).
Pimenevien syysiltojen ratoksi Soopa järjestää jo perinteekseen muodostuneen lauluillan keskiviikkona 26.11 klo 16 alkaen. Tapahtumapaikka on Soopan kolo, jonne pääsee T2-käytävältä.
Jos sijainti ei ole tuttu niin Soopan kotisivuilta löytyy kartantapainen : http://www.soopa.fi/wp-content/uploads/2013/05/kolo.png
Illan tarkoitus on vanhojen ja uusien jäsenien yhdessä hengailu musisoinnin & laulun merkeissä, ja kaikki ovat sinne tervetulleita. Huomaathan, että oman soittimen tuonti voi olla suotavaa, jos haluat osallistua jamitteluun. Nuotteja ja tabulatuureja Soopalla on omasta takaa jonkin verran, mutta mukanaan voi kyllä tuoda omiakin nuotteja.
Illan tarjoilut olisi tarkoitus järjestää nyyttäriperiaatteella, joten mukanaan saa tuoda jotain pientä suolaista tai makeaa. Soopan puolesta on vähän tarjoilla pientä purtavaa.
Toivottavasti tavataan siellä!
In english:
Hi there!
Soopa’s traditional singing night will be arranged on Wednesday 26th of November, beginning at 4.pm. Place is Soopa’s kolo, here is a map if you don’t know kolo’s location:
Main purpose of the event is hang out together and have fun singing and playing music with old and new Soopa members, so everybody is welcome there!
There will be some instruments at kolo, so if you want to do other music than just singing, it’s recommended to bring your own instrument. Also, there are some notes and tabs at Kolo, but if you want to try some other piece of music, you are welcomed to bring notes with you.
The food supply is based on potluck-idea, so everyone would bring something to eat. Soopa will also have something little to eat and drink there.
Hopefully we’ll meet there!
Järjestäjien puolesta/With regards
–    Anna

By

Kaamosvaelluskokous / Winter Hike meeting

Kokous pidetään 10.12. klo 17 Aulakahvilassa Oulun yliopistolla.

Kokouksessa vaellusryhmät suunnittelevat reittinsä, jaetaan alueen kartat ja pohditaan hieman turvallisuuskysymyksiä. Myös varusteista voi kysellä.

 

The meeting will be held on 10.12. at 17:00 in the Aulakahvila at the University of Oulu.

In the meeting the maps will be given to the hiking groups which will plan their routes and consider some safety issues. You can also ask questions about gear.

 

-Yntti

By

Koloilta / Kolo evening PE/FRI 7.11.

Koloilta suurin piirtein neljästä eteenpäin, paikalle saa ilmestyä silloin kuin huvittaa 🙂 Luvassa lautapelejä ym. mieleen tulevaa. Myös jotakin pientä syötävää, kuten on tapana.

Kolo evening starts roughly around 4PM, but you’re of course welcome to appear whenever you want to. We have some board games and such to pass the time with. I’m also going to bring something little to eat, as usual.

Tervetuloa / Welcome

-Yntti

By

Syyskokous / Autumn meeting

Syyskokous Yliopistokatu 40:n kerhohuoneella 18:00 alkaen. Tervetuloa! (Tarina kertoo että varsinaista kokousta ennenkin 16:00 alkaen olisi Kololla jotakin ohjelmaa..)

Autumn meeting at the Yliopistokatu 40 club room 18:00–> (There are some wild rumours about there being something to do before the meeting at around 16:00+ at Kolo..) Welcome!

By

Kaamosvaellus / Winter Hike 2015

For more info: http://www.soopa.fi/winterhike2015/

Lisätietoa: http://www.soopa.fi/kaamosvaellus2015/

By

Tervetuloa SOOPAan!

Perinteinen tutustumis/infotapahtuma, jossa kerrotaan joitakin näkökulmia siitä mitä SOOPA on. Tarjolla pientä purtavaa.

Tervetuloa!

By

Munkkikestit